2406 zakopane app ban 600x100

e-ginekologia.pl - Nowy Gabinet GinekologicznyPrzewodnik – jak zalogować się do systemu P1; odpowiedź na pytanie: jaka odpowiedzialność ciąży na lekarzu, gdy podejmuje trudne decyzje dotyczące zdrowia pacjenta; szczegółowy opis dotyczący przestrzegania standardów opieki okołoporodowej – to najciekawsze tematy prawne, które poruszyliśmy na łamach kolejnego, wydanego w połowie grudnia, numeru Nowego Gabinetu Ginekologicznego.

e-ginekologia.pl - Nowy Gabinet GinekologicznyDwuetapowa rekonstrukcja wargi sromowej mniejszej, opcje terapeutyczne zastosowania Dydrogesteronu w ginekologii i położnictwie w świetle aktualnych publikacji naukowych, diagnostyka USG w leczeniu endometriozy, nowe sposoby badań przesiewowych w kierunku raka szyjki macicy – to najciekawsze tematy szeroko opisane w najnowszym numerze Nowego Gabinetu Ginekologicznego.

e-ginekologia.pl - Nowy Gabinet GinekologicznyLabioplastyka a zaburzenia czucia, USG u pacjentki z podejrzeniem endometriozy i stanowisko ekspertów dotyczące USG piersi u ciężarnych – to naszym zdaniem najciekawsze artykuły czwartego zeszytu Nowego Gabinetu Ginekologicznego.
Pacjentki decydujące się na zabieg labioplastyki często zadają lekarzowi pytanie o ryzyko zaburzeń czucia po zabiegu. Jeszcze 12 lat temu odpowiedź nie była tak oczywista. Dziś, zachowując procedury, jesteśmy w stanie wykonać ten zabieg bez późniejszych komplikacji. Jak to zrobić - pisze dr Piotr Kolczewski.

e-ginekologia.pl - Nowy Gabinet GinekologicznyW połowie maja 2019 ukazał się kolejny, trzeci już w tym roku, zeszyt Nowego Gabinetu Ginekologicznego. Zamieściliśmy w nim wiele ciekawych artykułów. Trudno wskazać najciekawszy, ale uwagę chcielibyśmy zwrócić na artykuł doktora Piotra Kolczewskiego na temat ryzyka rozejścia się rany pooperacyjnej na skutek palenia papierosów. Zachęcamy również do przeczytania artykułu dr Agnieszki Jagiełło-Gruszfeld z Kliniki Nowotworów Piersi na temat postępowania z rakiem piersi u kobiet ciężarnych.

e-ginekologia.pl - portal dla lekarzy ginekologówW połowie marca ukazał się drugi w tym roku numer „Nowego Gabinetu Ginekologicznego”. Temat wydania to endometria a poronienia. Zależność tę postanowił wytłumaczyć dr Jan Olek ze szpitala w niemieckim Dortmundzie.
Kolejny ciekawy temat to szczepienia przeciw HPV. Okazuje się, że każdego roku na świecie około 10% nowotworów zależnych jest od infekcji wirusowych. A takim nowotworem jest rak szyjki macicy. Zapraszamy do lektury tekstu, który powstał pod okiem profesor Janiny Markowskiej.

e-ginekologia.pl - Nowy Gabinet GinekologicznyW pierwszym, w 2019 roku, numerze „Nowego Gabinetu Ginekologicznego”, szczegółowo opisaliśmy dwie regulacje prawne obowiązujące od stycznia na oddziałach i w przychodniach ginekologicznych.