erekawice2

e-ginekologia.pl - portal dla lekarzy ginekologówNa co zwrócić szczególną uwagę, by chronić delikatną skórę dziecka – radzi położna Agnieszka Mińko, ambasadorka kampanii społeczno-edukacyjnej „Położna na Medal”. Skóra nowonarodzonego dziecka jest bardzo delikatna, a przez to szczególnie narażona na czynniki zewnętrzne. Stosowanie odpowiednich technik pielęgnacyjnych i specjalnych preparatów pozwala chronić ją przed groźnymi dolegliwościami skórnymi. Przede wszystkim latem troskliwa pielęgnacja skóry maluszka ma bardzo istotne znaczenie.

Materiał Heima PRBadania profilaktyczne kobiet w ciąży pozwalają na szczegółową ocenę zdrowia przyszłej mamy i przychodzącego na świat dziecka. Dzięki tym badaniom można także kontrolować przebieg ciąży i na czas wykryć choroby zagrażające kobiecie ciężarnej i jej dziecku – mówi położna Anna Sapiejewska, Ambasadorka kampanii społeczno-edukacyjnej „Położna na Medal”.

Materiał Heima PR 3 minPrzyszłe mamy same mogą decydować o wyborze położnej i miejscu przygotowania się do porodu. Położna Anna Sapiejewska, ambasadorka kampanii „Położna na Medal”, radzi jak wybrać dobrą położną środowiskową i na jakie kryteria zwrócić szczególną uwagę.

e-ginekologia.pl - portal dla lekarzy ginekologówPrzyszłe mamy powinny szczególnie zwracać uwagę naodpowiednią higienę jamy ustnej -jest to ważne dla nich, ale też dla prawidłowego rozwoju ciąży i maluszka. W dbaniu o zdrowe dziąsła i zęby pomocna będzie szczoteczka soniczna.

Cukrzycę ciążową mogą oznaczać takie objawy, jak zmęczenie lub nadmierne pragnienie. Chorobę diagnozuje się na podstawie badania glukozy na czczo. W przypadku nieprawidłowego wyniku, wykonywany jest doustny test obciążenia glukozą.

tampon 495739 640Podczas okresu higiena osobista jest szczególnie ważna, gdyż w tym czasie kobiety są szczególnie narażone na infekcje intymne. Podczas krwawienia miesiączkowego należy podmywać się minimum dwa razy dziennie – rano i wieczorem. Powinno się także zmieniać tampon lub podpaskę kilka razy na dobę. W celu podtrzymania komfortu zaleca się również noszenie bawełnianych i dopasowanych majtek.

fotolia 102174024 subscription monthly mInfekcje intymne wydają się nie mieć końca? Poznaj sposoby, dzięki którym zapobiegniesz nawrotom choroby.

fotolia 102174024 subscription monthly mWiele kobiet zastanawia się, w jaki sposób obliczyć dni płodne. Czy faktycznie jest to tak trudne?

fotolia 70908473 subscription monthly mNietolerancja laktozy to dolegliwość polegająca na niezdolności układu pokarmowego do trawienia laktazy: cukru złożonego zwartego w mleku i jego przetworach. Jakie mogą być objawy nietolerancji i jak z nimi walczyć?

fotolia 76244051 subscription monthly mChoroba Leśniowskiego-Crohna należy do nieswoistych zapaleń jelit i zazwyczaj ma charakter przewlekły. Jakie są jej objawy i możliwości leczenia?

Obserwacja śluzu – poznaj lepiej swoje ciałoStężenie hormonów w kobiecym organizmie poddane jest wahaniom. Zmieniający się poziom estrogenów i progesteronu reguluje cykl menstruacyjny. Kobieta, która dobrze zna swój organizm jest w stanie określić dość dokładne dni płodne oraz czas, w którym zajście w ciążę nie będzie możliwe. Dokładna obserwacja wydzieliny z pochwy pozwala odróżnić dni płodne od niepłodnych, a także wychwycić pierwsze symptomy świadczące o infekcji intymnej bądź zaburzeniach hormonalnych.

Jaki produkt do higieny intymnej wybraćStrefa intymna jest delikatna, dlatego do jej pielęgnacji należy zastosować łagodne preparaty. Flora bakteryjna tych miejsc jest wrażliwa i wymaga użycia specjalistycznych produktów. W utrzymaniu higieny intymnej pomocne są m.in.: płyny, żele, irygatory, pianki, oliwki, kremy oraz, nawilżone różnymi preparatami, chusteczki.

Z danych Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego wynika, że niepłodność dotyka już 1,5 mln par w Polsce. Mimo to niechętnie podejmujemy temat płodności – z powodu wstydu, obawy przed negatywną reakcją otoczenia, a także braku podstawowej wiedzy. Pary, które planują powiększenie rodziny, często nie są świadome tego, jak przebiega cykl menstruacyjny kobiety, a tym samym, kiedy są największe szanse na zapłodnienie.

e-ginekologia.pl - portal dla lekarzy ginekologówKarmienie piersią ze względu na swoje liczne walory, jest niezmiernie ważne w życiu dziecka i mamy. Przychodzi jednak czas, kiedy mama musi odstawić dziecko od karmienia piersią. Jest to dla obojga niezwykle trudny okres. Kiedy podjąć tą decyzję i jakie są na nie sposoby radzi położna Martyna Mączka, Ambasadorka kampanii „Położna na medal”.

STREFA PACJENTA