2406 zakopane app ban 600x100

baner ngg NPC2024

Pacjentka zdecydowała się na zabieg z zakresu ginekologii estetycznej. Cena trochę ją przerosła, dlatego zdecydowaliśmy się na rozłożenie płatności na raty. Niestety pacjentka nie zapłaciła ani jednej raty. Co mogę teraz zrobić, aby odzyskać wynagrodzenie za wykonany zabieg? Jej telefon milczy.

 

Odpowiedź:
Z zadanego przez Pana pytania nie wynika, czy po udzieleniu wskazanego świadczenia zdrowotnego wystawił Pan paragon fiskalny czy też nie. Z punktu widzenia prawa podatkowego ma Pan obowiązek po udzieleniu usługi rozliczyć ją poprzez nabicie kosztu na kasę fiskalną. W sytuacji, gdy pacjentka nie płaci za tą usługę, powinna podpisać zobowiązanie o zapłacie należności w odroczonym terminie. Taki dokument pomoże skutecznie ściągać należność.
Jeżeli nie płaci w ustalonym terminie, powinien Pan wysłać przedsądowe wezwanie do zapłaty wskazując termin, w jakim ma uiścić należność. Po upływie terminu może Pan skutecznie wszcząć postępowanie sądowe.