2406 zakopane app ban 600x100

baner ngg NPC2024

Co dokładnie należy rozumieć przez pojęcie „dane osobowe”?

Po jakim czasie należy zniszczyć nagrania z monitoringu? Czy musimy każdego pacjenta informować, że w naszej placówce działa monitoring?

W ostatnim czasie korzystałam z naszej służby zdrowia. Mój mąż został przewieziony karetką na SOR – po kilku godzinach czekania wyszedł do mnie lekarz i na całą poczekalnię (jakieś 30 osób) przekazał mi informacje na temat stanu zdrowia mojego męża. Z pańskich artykułów wiem, że takie informacje powinny być przekazywane bez obecności osób trzecich. Co mogę teraz zrobić, aby lekarz miał świadomość, że nie powinien się tak zachować?

Jak należy przygotować się do kontroli UODO? Czy musi być ona wcześniej zapowiedziana? Ponadto czy jest gdzieś zapisane, ile taka kontrola powinna trwać oraz czy jest szansa na przesunięcie jej terminu?

Pacjentka poprosiła o kopię dokumentacji medycznej. Nowa pracownica zamiast dać tej Pani kopię, wydała jej oryginał. Nie przypilnowała także, aby Pani, ubiegająca się o dokumentację złożyła stosowny podpis o jej otrzymaniu. Pani teraz twierdzi, że dokumentów nie posiada oraz że to my zgubiliśmy jej dokumenty. Jak teraz należy działać w związku z tą sytuacją? Rozumiem, że winna jest pracownica, która tego wszystkiego nie dopilnowała.

Powołałam w placówce Inspektora Ochrony Danych. Został nim nasz pracownik, oczywiście zostało zwiększone jego wynagrodzenie. Jednakże pracownik zachowuje się karygodnie oraz nie wywiązuje się ze swoich obowiązków. Słyszałam, że z funkcji IOD nie można zwolnić. Czy to prawda? Co teraz mam zrobić z takim pracownikiem, z którego nie jestem zadowolona?

W naszej klinice mamy opcję płatności ratalnej. Mam kłopot z jedną pacjentką. Zobowiązała się do płatności ratalnej. Jednak po skończonym leczeniu otwarcie powiedziała, że więcej nie zapłaci, bo ją na to nie stać. Jak teraz mam sobie poradzić z taką pacjentką? W jaki sposób wyegzekwować od niej zapłatę za wykonaną usługę?

Chciałbym zapytać, czy są przepisy, które mówią jak często należy przeprowadzać audyt RODO? Coraz częściej zgłaszają się do mnie firmy, które straszą mnie karami, jeżeli nie zgodzę się na audyt. A zgłaszają się one przynajmniej 2 razy w roku.

Planujemy otworzyć prywatną rodzinną klinikę medyczną. Mamy już wybrany lokal. W związku z tym mamy pytanie, jakie dokładnie wymogi Sanepidu względem lokalu musimy spełnić, aby można było zacząć przyjmować pacjentów? Czy tylko Sanepid ma wpływ na otwarcie naszej placówki?

Do naszej kliniki przyszła pacjentka niezadowolona z leczenia. Problem jest taki, że lekarz, który ją leczył, już u nas nie przyjmuje. Co należy zrobić w takiej sytuacji?

Czy mógłby nam Pan wytłumaczyć, jak interpretować przepisy dotyczące pierwszej kopii dokumentacji medycznej udostępnionej pacjentowi za darmo? Każda z naszych pracownic ma swoją własną interpretację tego przepisu.

Jedna z naszych rejestratorek została przez nas wysłana na szkolenie. Szkolenie zostało opłacone przez pracodawcę, tak samo jak przejazd w miejsce szkolenia. Okazało się, że osoba ta nie dotarła na szkolenie. W jaki sposób należy ukarać taką osobę? Czy zwrot kosztów poniesionych przez nas na jej szkolenie będzie odpowiednią karą?

Jestem właścicielką kliniki medycyny estetycznej. Zatrudniam bardzo dużą liczbę osób. Byłabym bardzo wdzięczna za wytłumaczenie mi w prosty i przystępny sposób tematu PPK.

W klinice pojawiła się Pani z podpisanym upoważnieniem przez jedną z naszych pacjentek i zażądała dostępu do jej dokumentacji medycznej. W jaki sposób powinnam postąpić w takiej sytuacji oraz czy powinnam wydać dokumentację medyczną takiej osobie?