2406 zakopane app ban 600x100

baner ngg NPC2024

Mam problem z jednym z moich pracowników. Około roku temu zatrudniłem panią na stanowisko rejestratorki. Jednak bardzo często przebywa ona na L4. W jaki sposób mogę dać jej do zrozumienia, że bardziej potrzebuję osoby do pracy, a nie osoby, która wciąż jest na L4?

Jestem pracownikiem publicznej placówki służby zdrowia. Mam problem ze wzrostem agresji ze strony pacjentów. Wynika ona w dużej mierze z braku dostępnych terminów do specjalistów oraz przez zbyt długie oczekiwanie do lekarza. W jaki sposób mogę się chronić przed ich agresją i co odpowiadać, aby zmniejszyć ich złość?

Pracuję jako rejestratorka medyczna. Posiadam doświadczenie 13 lat pracy w zawodzie, jednak szefostwo ani razu nie skierowało mnie na żadne szkolenie. Czuję się pominięta. Każda prośba o skierowanie mnie na szkolenie kończy się niepowodzeniem?

Zatrudniliśmy pracownika na dzień próbny. Po całym dniu pracy okazało się, że zakłuł się on igłą i nikogo o tym nie poinformował. Niestety nie podpisaliśmy z tym pracownikiem umowy na dzień próbny. Próbowaliśmy dodzwonić się także do pacjentki, przy leczeniu której doszło do tej sytuacji, ale nie odbiera telefonu. Jakie dalsze kroki powinniśmy podjąć w tej sprawie oraz czy mogę podpisać umowę wsteczną z osobą, która się zakłuła? Jak możemy się również zabezpieczyć na przyszłość przed takimi incydentami?

Planuję otwarcie gabinetu ginekologicznego. Potrzebuję w tym celu dysponować odpowiednimi dokumentami. Mam możliwość uzyskania ich od koleżanki. Na rynku są również dostępne „gotowce”, które można nabyć. Czy takie rozwiązanie jest dopuszczalne prawnie? W jaki sposób zapatrują się na to organy kontroli?

Pracuję jako rejestratorka medyczna. Mam problem z koleżanką na tym samym stanowisku. Pracuje ona u nas około pół roku, jest młodsza stażem, nie przeszkadza jej to jednak w wydawaniu poleceń innym pracownikom. Czy mogę poprosić mojego pracodawcę, aby porozmawiał z tą pracownicą? Chciałabym, aby pracodawca wypowiedział się w sprawie poleceń ze strony innych pracowników.

Czy po przeniesieniu danych z dokumentacji medycznej do chmury mogę bez obaw zniszczyć całą dokumentację papierową?

W styczniu tego roku otworzyłem z żoną klinikę ginekologiczną. Kiedy mogę się spodziewać przyjścia kontroli z Urzędu Wojewódzkiego? Czy taka kontrola musi być zapowiedziana?

Panie Mecenasie, jesteśmy jedną z większych placówek medycznych na terenie Małopolski, a co za tym idzie, jesteśmy bardzo narażeni na działania konkurencji. Od ponad miesiąca borykamy się z problemem negatywnych komentarzy na koncie Google oraz na naszym profilu na Facebooku. Większość z tych komentarzy pochodzi ze świeżo założonych kont, są to więc konta zakładane po to, aby nas oczernić. Czy jesteśmy w stanie jakoś je usuwać? Jak możemy poradzić sobie w tej sytuacji?

Pytanie: Posiadamy rodzinną klinikę ginekologiczną. Parę dni temu dowiedzieliśmy się, że dwójka z naszych specjalistów, pomimo zakazu konkurencji pracuje po godzinach pracy w innej firmie. Czy możemy takiego pracownika zwolnić dyscyplinarnie lub bez zachowania okresu wypowiedzenia? Czy jeżeli w umowie podpisanej przez pracownika był zapis o zakazie konkurencji oraz o karze finansowej, to jesteśmy w stanie sprawić, że pracownik taką karę zapłaci?

Jestem właścicielem przychodni medycznej. Mam duży problem z pracownikami, ponieważ mimo obowiązku różnych szczepień, nie chcą się zaszczepić. Co powinniśmy zrobić w takiej sytuacji? Jakie kary grożą nam jako placówce, jeżeli pracownicy nie będą zaszczepieni? Podobno ten przepis jest martwy. Proszę o odpowiedź.

Czy to prawda, że dokumentacja medyczna może być prowadzona w dalszym ciągu w formie papierowej, jeśli techniczno-organizacyjne uwarunkowania w placówce medycznej uniemożliwiają prowadzenie dokumentacji w formie elektronicznej? Można prosić o podstawę prawną tego stanu rzeczy?

Mam problem z wgraniem certyfikatów przy pomocy systemu P1. Z kim powinnam się skontaktować, aby uzyskać pomoc w tym zakresie oraz uniknąć konsekwencji?

Kto może być zwolniony z obowiązku raportowania do P1 oraz jakie dokładnie świadczenia należy raportować?