Dziś (10 grudnia 2012) wchodzi w życie nowe rozporządzenie dotyczące szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą. Rozporządzenie dotyczy też szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru. Wnioski o wpis do podmiotów wykonujących działalność leczniczą będzie można składać na papierze do 31 marca 2013 r.

Okres składania wniosków w postaci papierowej wydłużył się o 3 miesiące. Okazało się, że nie wszyscy lekarze oraz lekarze dentyści zdążą nabyć podpisy elektroniczne. Brak takiego podpisu uniemożliwia nie tylko zarejestrowanie praktyki lekarskiej, ale również dokonanie zmian we wpisie dotyczącym praktyki, czy wykreślenie praktyki z rejestru.

O podpisie elektronicznym oraz o profilu ePUAP pisaliśmy w poprzednim dentoletterze. Warto dodać, że podpis elektroniczny jest składany za pomocą specjalnej karty procesorowej bądź tokena USB oraz oprogramowania, które pomaga w złożeniu elektronicznego podpisu. Na stronie www.nccert.pl można odnaleźć rejestr Ministra Gospodarki. Widnieją w nim nazwy pięciu przedsiębiorstw, które otrzymały miano kwalifikowanych podmiotów do tego, by świadczyć usługi certyfikacyjne z zakresu podpisu elektronicznego.