erekawice2

Z danych Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego wynika, że niepłodność dotyka już 1,5 mln par w Polsce. Mimo to niechętnie podejmujemy temat płodności – z powodu wstydu, obawy przed negatywną reakcją otoczenia, a także braku podstawowej wiedzy. Pary, które planują powiększenie rodziny, często nie są świadome tego, jak przebiega cykl menstruacyjny kobiety, a tym samym, kiedy są największe szanse na zapłodnienie.

stethoscope 1584222 12801Niepłodność to problem, z którym obecnie boryka się około 10-15 procent par w Polsce. Sytuacja ta staje się coraz bardziej powszechna. Zmiana stylu życia i odwlekanie decyzji o posiadaniu dzieci to najczęstsze przyczyny problemów z zajściem w ciążę, co szczególnie odnosi się do pań. U mężczyzn wiek nie ma tak wielkiego znaczenia. Jednak zauważono, że problem niepłodności w takim samym stopniu dotyczy obojga płci.

Do jednych z najczęściej diagnozowanych przyczyn niepłodności w Polsce należy niedrożność jajowodów. Dotyczy ona już co czwartej kobiety, która stara się o dziecko. Zaburzenie to nie wywołuje bólu, dlatego często wykrywane jest dopiero w trakcie badań diagnostycznych prowadzonych przez lekarza ginekologa w celu określenia powodu problemu z zajściem w ciążę.

Zmiana stylu życia sprawiła, że coraz więcej kobiet decyduje się na późne macierzyństwo. Szanse na zajście w ciążę w sposób naturalny maleją jednak wraz z wiekiem i po 40. roku życia wynoszą zaledwie 10 proc. O tym, jak długo można odkładać decyzję o ciąży, powiedzą nowoczesne badania rezerwy jajnikowej, m.in. badanie hormonu AMH i FSH.

e-ginekologia.plPłodność kobiet trzydziestoletnich jest dwukrotnie mniejsza od płodności dwudziestolatek.[1]Tymczasem coraz więcej par decyduje się na pierwsze dziecko właśnie po przekroczeniu 30-go roku życia. Współczesna medycyna pozwala dokładnie „zmierzyć” płodność i oszacować szanse na zajście w ciążę – jak się to robi i dlaczego warto?

Sprzęt Ginekologiczny