baner ngg TP2024

baner ngg NPC2024


Brak komunikacji na linii pacjent – lekarz, to główny powod skarg składanych przez pacjentów do rzecznika odpowiedzialności zawodowej na lekarzy i lekarzy dentystów. Ze statystyk wynika, że najczęściej pacjent czuje się zignorowany, bądź niedostatecznie wysłuchany. Pacjenci skarżą się także, że lekarze nie dość jasno mówią o powodach wyboru takiego, a nie innego leczenia.

 

Specjaliści twierdzą, że takie sytuację najczęściej są związane z tym, że lekarze bardziej skupiają się na sprawnym przeprowadzeniu leczenia niż na wyjaśnieniach. Statystyki informują, że istnieje ogromna przepaść między sposobem odnoszenia się do pacjentów w prywatnych praktykach, a w publicznej służbie zdrowia. Skargi najczęściej dotyczą tej drugiej. W związku z takimi sytuacjami, coraz większą popularnością cieszą się szkolenia z komunikacji na linii pacjent – lekarz. Podczas szkoleń można dowiedzieć się m.in. dlaczego tak ważne są takie elementy jak: podanie dłoni, kontakt wzrokowy. Lekarze mogą dowiedzieć się również - co i jak mówić, w jaki sposób zadawać pytania, by uzyskać cenne dla postawienia diagnozy informacje, co zrobić, by pacjent czuł się wysłuchany i odpowiednio potraktowany.