ginekologia360

fotolia 102174024 subscription monthly mInfekcje intymne wydają się nie mieć końca? Poznaj sposoby, dzięki którym zapobiegniesz nawrotom choroby.

Infekcje okolic intymnych, zwłaszcza te o podłożu grzybicznym, dotykają całkiem sporej ilości kobiet. Dolegliwości tego rodzaju – choć z reguły łatwe do wyleczenia – bywają jednak bardzo nieprzyjemne i są w stanie w sposób negatywny wpłynąć zarówno na komfort codziennego funkcjonowania, jak i jakość życia seksualnego kobiety. Oczywiście nie od dziś wiadomo, że zdecydowanie lepiej zapobiegać, niż leczyć. Jakie wobec tego kroki warto podjąć, aby przeciwdziałać wystąpieniu infekcji intymnych?

Uwaga na kosmetyki

Okolice miejsc intymnych mogą się pocić, jak również emanować specyficznym zapachem. Mimo tego powstrzymaj się od aplikowania perfum czy też dezodorantów. Różnego rodzaju infekcje pochwy mogą bowiem posiadać podłoże alergiczne. Podobnie należy postępować z innymi, perfumowanymi i chemicznymi produktami, takimi jak mydła, żele pod prysznic czy nawet papier toaletowy. Do higieny okolic intymnych używaj więc tylko i wyłącznie specjalnie dedykowanych do tego celu kosmetyków tj. żeli czy też pianek do higieny intymnej.

Bielizna ma znaczenie

Skąpo wykrojone stringi, majteczki z koronki czy nawet obcisłe jeansy to ubrania, które sprawiają, że niemalże każda kobieta czuje się atrakcyjna i pewna siebie. Niestety, tego rodzaju rzeczy są w stanie przyczynić się do wystąpienia infekcji grzybicznych, ponieważ nadmiernie obcierają one okolice miejsc intymnych. W związku z powyższym warto zamienić wspomniane ubrania na rzeczy luźniejsze, wykonane z przewiewnej bawełny. I chociaż nie będą one tak atrakcyjne, jak koronki czy dobrze dopasowane jeansy, to jednak z pewnością przyczynią się do poprawy kondycji zdrowia.

Dieta

Jeśli zakażenia grzybiczne powracają, wówczas warto zastanowić się nad zmianą diety i zrezygnować z produktów bogatych w węglowodany proste. Z czego konkretnie? Między innymi z białego pieczywa, mąki pszennej, a także słodyczy, kawy, napojów słodzonych czy też alkoholu. Niestety, również owoce zawierające dużą ilość cukru, takie jak winogrona, gruszki czy morele, mogą sprzyjać nawrotom infekcji intymnych.

Jeśli – pomimo stosowania odpowiedniej profilaktyki – problem infekcji jednak się pojawi, wówczas koniecznie udaj się do lekarza ginekologa, który podejmie decyzję o sposobie leczenia. Uzupełnieniem kuracji mogą być natomiast suplementy diety stworzone z myślą o wspomaganiu leczenia stanów zapalnych pochwy, takie jak m.in. Invag (piramidazdrowiaintymnego.pl).

Po więcej informacji dotyczących infekcji intymnych zapraszamy na: http://www.udziewczyn.pl/Artykul/19898.